اخبار
 
جشنواره آیین های سنتی و بازی های بومی محلی
    با استعانت از درگاه خداوند منان ، مراسم جشنوراه آیین های سنتی و بازی های محلی در مورخ 25/8/1401با حضور امام جمعه معزز شهرستان زابل حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عزیزی ، نماینده مردم شریف سیستان جناب آقای دکتر دهمرده ، جناب آقای دکتر امینی معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی  ،جناب آقای  دکتر بسطامی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور  ،دکتر شریعتی معاونت محترم تربیت بدنی وزارت علوم  و ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان ، مدیران محترم ادارات شهرستان زابل در سالن همایشات دانشگاه پیام نور مرکز زابل برگزار گردید .
در این جشنواره صنایع دستی و غذایی با هدف احیا آثار نیاکان و اجدادشان نمایش داده شد. دراین جشنواره هنرهای دستی و غذایی دانشجویان که شامل سیاه دوزی، سوزن دوزی ، حصیربافی و سفالگری.... بود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
در این جشنواره بازی های بومی محلی استان در چهار رشته ورزشی طناب کشی ، کشتی محلی ، خسو و چوب کشی برگزار گردید.
در حاشیه بازدید این جشنواره دکترامینی ابراز داشت :جمهوری اسلامی ایران از اتحاد اقوام مختلف که دارای پیشنه تاریخی والایی برخوردار است تشکیل شده است لذا برگزاری این جشنواره ها باعث پیوند نسل جوان دانشجو با مفاخر گذشته می شود . همچنین آقای دکتر اویسی درباره برگزاری این جشنواره بیان داشت : آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی جزو سرمایه فرهنگی این استان است که در آن علاوه‌بر تلاش برای ارائه یک رقابت سالم روحیه کارگروهی با هدف مشترک را نیز تقویت می‌کند. ایشان در پایان از کلیه برگزار کنندگان این مراسم قدرادانی و تشکر نمودند .
 
 
 
 
امتیاز دهی